Нова Каховка | 07 Липня 2020
На русском языке

Нова Каховка

Сайт Новокаховської об'єднаної територіальної громади

2020-06-23 » Новини

» Не вся реклама допустима з точки зору законодавства?

Не вся реклама допустима з точки зору законодавства?

Якщо ви тільки починаєте рекламну кампанію, обов'язково з'ясуйте, чи не суперечить ваша реклама Закону України «Про рекламу». Приділіть 5 хвилин свого часу для ознайомлення з ним, щоб не довелося втратити кілька тижнів на переробку білборду або лайтбоксу.
Згідно із ЗУ «Про рекламу» реклама - це будь-яка інформація про осіб і товарах, яку поширюють різними способами з метою сформувати думку у споживачів або підтримати його.
Як світлова вивіска, білборд біля дороги, так і пост про продукт в соціальних мережах, є рекламою. Щодо них діють одні і ті ж закони без винятків, якщо тільки ці винятки не прописані в законодавстві.
У статті 8 Закону України «Про рекламу» чітко визначено що заборонено використовувати у рекламних повідомленнях:
• дискримінаційну інформацію про людей виходячи з статевих, расових, національних, мовних, майнових і соціальних, релігійних, політичних та інших відмінностей. Також заборонені повідомлення, які дискредитують товари інших осіб.
• маніпуляційні прийоми, що впливають на підсвідомість і можуть завдати шкоди;
• зображення з державною символікою;
• фотографії людей, їх імена без письмової згоди цих осіб;
• інформацію про послуги ворожіння і подібне;
• певні товари, які вимагають наявності сертифіката або ліцензії, а цих документів немає;
• інформацію, що порушує право інтелектуальної власності третьої особи.
Також Закон містить обмеження щодо реклами, встановлені для конкретних сфер.
Будівництво
Забудовник може рекламувати приватний житловий масив, якщо у нього є документи, які підтверджують право власності, право використовувати цю ділянку або ж інші вагомі документи подібного роду.
Медичні препарати та послуги
Заборонена реклама препаратів, що продають лише за рецептом. У рекламних повідомленнях не можна застосовувати елементи, які вводять споживача в оману про дію препарату та гарантують 100% лікувальний ефект.
У рекламі лікарського засобу обов'язково повинні бути слова про те, що потрібно отримати консультацію у лікаря перед початком прийому препарату і ознайомитися з інструкцією. Використовувати зображення медичного персоналу разом з текстами про ліки і методики лікування теж заборонено.
Зауважте, що популярна фраза «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я» повинна займати не менше 15% площі вашої реклами.
Концерти, фестивалі, гастролі
Пам'ятаєте написи «живий звук»? У рекламних повідомленнях про концерти, фестивалі, гастролі потрібно вказувати, є чи ні фонограми, не менше 5% загальної площі афіші повинна займати ця інформація.
Алкогольна та тютюнова продукція
Тут діють жорсткі обмеження. Тютюнову продукцію повністю заборонено рекламувати. В приводу не беруться тільки виставкові заходи тютюну і веб-сайти для повнолітніх осіб, де обов'язково ідентифікується вік користувача.
Алкоголь не можна рекламувати за допомогою зовнішньої реклами і в друкованих ЗМІ, за винятком спеціалізованих видань. По телебаченню з 6 ранку до 23 ночі згадувати алкогольну продукцію теж заборонено. Закон допускає згадувати про алкогольне бренд тільки в рекламі заходу, де той є спонсором.
Знижки
Реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару. Нехтування правилами може призвести до відповідальності, яка, до речі, влетить в копієчку.
Відповідно до Закону України «Про рекламу» відповідати за порушення у рекламі може і рекламодавець, і розповсюджувач, і виробник.
2. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні:
у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;
у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;
у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;
у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами;
у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами. Якщо замовник порушив закон, його чекає штраф в 5-тикратному розмірі від вартості замовленої реклами. У разі, коли конкретну ціну можна встановити, штраф складе 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Це десь 5400 грн. За повторне порушення штраф подвоїться.
Хто може накласти на замовника штраф? Державна служба України з питань захисту безпеки харчових продуктів і захисту споживачів.


Навігація

Джерела:
Інформація розміщена на сайті надана Виконавчим комітетом Новокаховської міської ради або узята з відкритих джерел.

Підтримка:
Підтримку сайта виконує підприємство "Програмист" м.Нова Каховка.

Розділи сайту:
Головна | Про Місто | Влада | Бизнес | Громада | Реклама на сайті | Допомога | Підписка на новини | Про нас | Мапа сайту

Наші партнери:
www.kahovka.net | programmer.com.ua

© 1997-2020 The 9th Reality Creative Group
© 2005-2020 Новокаховський міськвиконком
Усі права захищені

Розробка веб-сайта: programmer.com.ua

Використання материалів novakahovka.com.ua дозволяється за умов посилання (для інтернет - виданнь гиперпосилання) на novakahovka.com.ua

Матеріали відмічени знаком ® публікуються на правах реклами