Нова Каховка | 20 Лютого 2020
На русском языке

Нова Каховка

Сайт територіальної громади міста Нова Каховка

2020-02-11 » Новини

» Потрібен захист, перечитуємо закон

Потрібен захист, перечитуємо закон

Більшість мешканців міста у загальних рисах знають, що вони як споживачі товарів та послуг мають право на захист своїх прав державою.
Водночас далеко не всі громадяни обізнані, у чому конкретно полягають їхні права, і не всі вміють ними користуватися. Так, відповідно до статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів", під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб вони мають право на: належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця); відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції) тощо.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, за умов, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. №172. Серед них: продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, деякі непродовольчі товари, у тому числі парфюмерно-косметичні вироби, дитячі іграшки м'які, апарати для гоління, тканини, білизна постільна, панчішно-шкарпеткові вироби, аудіо- та відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом, ювелірні вироби з дорогоцінних металів.
Стосовно інформації про продукцію, діє ЗУ "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів", в якому запроваджені європейські стандарти маркування продукції, що дозволить споживачу чіткіше бачити інформацію на етикетці, краще розуміти склад продукції та робити більш усвідомлений вибір. Крім того передбачено, що інформація про харчові продукти не повинна приписувати будь-яким харчовим продуктам властивості профілактики чи лікування хворіб людини, або зцілення від таких хворіб, а також посилатися на такі властивості (крім природних мінеральних вод та харчових продуктів, призначених для спеціальних медичних цілей).
Зрештою, про актуальність проблеми захисту прав споживачів свідчать звернення, що надходять до інспекції у справах захисту прав споживачів Новокаховської ОТГ.
Зокрема з початку року громадяни звернулись зі скаргами на реалізацію неякісної побутової техніки в магазинах роздрібної торгівлі (супермаркетах), та з приводу відмови в обміні товарів або поверненні коштів за придбаний товар неналежної якості в мережах інтернет-магазинів та торговельних центрах.
Так, житель м. Таврійська звернувся зі скаргою на неякісний товар, а саме смартфон вартістю 9900грн, придбаний у січні 2020 року в інтернет-магазині. Продавець рекомендував заявнику самостійно звернутись до СЦ , який знаходиться в м. Херсон, тобто додаткові витрати на пересилку, або на дорогу. Для вирішення питання по суті Інспекція з питань захисту прав споживачів зажадала від заявника надання відповідних копій підтверджуючих документів (письмове звернення до суб'єкта скарги, копію розрахункового документа, копію договору тощо) або особисто подати письмову заяву із зазначеного питання безпосередньо в м. Харків (знаходження продавця) .
З аналогічною ситуацією зіткнувся мешканець міста, який придбав смартфон вартістю 19000грн. в одному з магазинів м. Херсон. Виріб перестав вмикатись протягом місяця. Проведений СЦ ремонт результатів не дав, з приводу цього Інспекція з питань захисту прав споживачів надала допомогу у складенні звернення до продавця з вимогою заміни телефону або ж повернення за нього коштів, проте в проханні йому було відмовлено. Чоловік направив звернення до Держпродспоживслужби м. Херсон з проханням вжиття заходів для повернення за нього коштів.
Жителька м. Каховка звернулася зі скаргою на якість товару в продовольчому магазині. Жінка у лютому поточного року придбала тістечка, яким отруїлася дитина. Заявниця просила сприяння у перевірці якості товару в магазині, при цьому не надала розрахункового документа на покупку. Інспекція надала роз'яснення щодо порядку проведення перевірок підприємців контролюючими органами та повідомила, що направлено листа до даного закладу для вжиття заходів з виявлення недоліків, усунення їх та недопущення подібних випадків у подальшому.
Відтак варто знати, що відповідно до Закону "Про захист прав споживачів" вимоги споживача розглядаються після пред'явлення ним розрахункового документа, а стосовно товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Тож будьте уважні, під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.


Інспекції у справах
захисту прав споживачів


Навігація

Джерела:
Інформація розміщена на сайті надана Виконавчим комітетом Новокаховської міської ради або узята з відкритих джерел.

Підтримка:
Підтримку сайта виконує підприємство "Програмист" м.Нова Каховка.

Побажання:
Свої побажання, пропозиції щодо поліпшення роботи сайту, а також повідомлення про помилки залишайте в "книзі скарг і пропозицій"

Розділи сайту:
Головна | Про Місто | Влада | Бизнес | Громада | Реклама на сайті | Допомога | Підписка на новини | Про нас | Книга скарг та пропрзицій | Мапа сайту

Наші партнери:
www.kahovka.net | programmer.com.ua

© 1997-2020 The 9th Reality Creative Group
© 2005-2020 Новокаховський міськвиконком
Усі права захищені

Розробка веб-сайта:
programmer.com.ua

Використання материалів novakahovka.com.ua дозволяється за умов посилання (для інтернет - виданнь гиперпосилки) на novakahovka.com.ua

Матеріали відмічени знаком ® публікуються на правах реклами