Новая Каховка | 19 Октября 2019
Українською мовою

Новая Каховка

Сайт территориальной громады города Новая Каховка

2019-01-31 » Новости

» У 2018 році місцеві бюджети Новокаховського управління отримали 872,1 млн. гривень

У 2018 році місцеві бюджети Новокаховського управління отримали 872,1 млн. гривень

У 2018 році місцеві бюджети Новокаховського управління отримали 872,1 млн. гривень

Протягом минулого року до місцевих бюджетів Новокаховського управління надійшло 872,1 млн. грн. податків та зборів. Порівняно з 2017 роком це на 136,6 млн. грн., або на 18,6 %, більше.
Серед найвагоміших податків до місцевих бюджетів чільне місце належить податку на доходи фізичних осіб. Наразі надходження з нього склали 516,6 млн. грн., що на 98,7 млн. грн. більше, ніж у січні - грудні 2017 року.
Друге місце у наповненні казни належить малому бізнесу. Так «спрощенці» сплатили до місцевих бюджетів 159 млн. грн. єдиного податку, що перевищує результати 2017 року на 18 млн. гривень.
Третьою за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів є плата за землю. З січня по грудень 2018 року землекористувачі спрямували до казни 116,4 млн. грн., що на 8,1 млн. гривень перевищує результати 2017 року.

Набагато краще та комфортніше оформити найманих працівників та працювати прозоро

Доки в Україні були заборонені перевірки підприємств контролюючими органами, їх власники "розслабилися". Відсутність контролю – натомість велика кількість порушень. Найпоширеніше – це коли керівники підприємств, установ, організацій та громадяни-суб'єкти підприємницької діяльності не прагнуть оформити своїх працівників офіційно, а виплачують так звану заробітну плату в “конвертах”. І це незважаючи на те, що штраф за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) сягає 125 тис. грн. (у 2018 році – 112 тис.гривень).
Підприємства, установи, організації та громадяни-суб'єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись вимог чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.
Працівники Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі вкотре закликають роботодавців не використовувати різні способи мінімізації заробітної плати, адже позиція Держпраці у цьому питанні дуже принципова: роботодавець-порушник повинен нести відповідальність згідно із законом. Тому роботодавцям слід бути готовими до того, що в разі нехтування правами своїх працівників їм доведеться заплатити значно більше коштів. До підприємств або фізосіб-підприємців, якщо вони є роботодавцями, застосовується відповідальність згідно зі ст. 265 КЗпП у вигляді фінансової санкції (штрафу). Слід звернути увагу і на той факт, що ст. 265 КЗпП не визначено строкiв давностi для притягнення суб'єктiв господарювання до фінансової вiдповiдальностi. На жаль, сума штрафів зазвичай значно перевищує суму несплачених податків та єдиного соціального внеску. Так, у листопаді 2018 року спеціалістами Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі спільно з Головним управлінням Держпраці у Херсонській області проведено 3 перевірки щодо дотримання законодавства про працю, за результатами яких 2-х суб’єктів господарювання притягнуто до відповідальності згідно зі ст. 265 КЗпП у вигляді фінансової санкції (штрафу) на загальну суму 335,1 тис.гривень. Тож, підсумовуючи вищевикладене, хочеться сказати наступне: "Чим наражатися на значні суми штрафних санкцій, підприємцям було б набагато краще та комфортніше оформити найманих працівників та працювати прозоро".

Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Обов’язок щодо подання податкової декларації виникає при отриманні протягом звітного (податкового) року доходів:
- від провадження господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) (п. 177.11 ст. 177 Кодексу);
- від провадження незалежної професійної діяльності (п. 178.4 ст. 178 Кодексу);
- від особи, яка не є податковим агентом, крім випадків прямо передбачених Кодексом (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);
- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів (прибутків), що не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування (п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодекс);
- у вигляді іноземних доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);
- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу);
- у вигляді суми заборгованості за укладеним платником податків цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, крім сум податкової заборгованості, за якими минув строк позовної давності згідно з розділом II цього Кодексу (п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
- у вигляді інвестиційного прибутку від проведення операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах, крім доходу від операцій, зазначених у п.п. 165.1.2, 165.1.40 і 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.9 п. 164.2 ст. 164 та п.п. 170.2.1 п. 170.2 ст. 170 Кодексу);
- у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з IV розділом Кодексу (п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 та п. 174.3 ст. 174 Кодексу);
- у вигляді частини доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст.ст. 172 - 173 Кодексу (п.п. 164.2.4 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
- у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, у порядку встановленому п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу (п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);
- від продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за рік перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, більших ніж встановлені Земельним кодексом України, та за умови реалізації такої продукції іншим фізичним особам (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- у разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу (п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);
- у вигляді благодійної допомоги на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, та яка надається згідно з п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу);
- з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи, що отримуються іноземцем, який у звітному (податковому) році набув статусу резидента України (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 Кодексу);
- при відчужені нерухомого майна за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно (п. 172.5 ст. 172 Кодексу);
- суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору при отриманні зазначених доходів від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи (п.п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).

Випадки за яких платник податків звільнений від подання декларації про майновий стан і доходи

Обов’язок платника податку з подання декларації вважається виконаним, відповідно до п. 179.2 ст. 179 Податкового кодексу України, якщо платник податку отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з розділу IV Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- лише від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділу IV Кодексу;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування в разі нотаріального посвідчення договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV Кодексу;
- у вигляді об’єктів спадщини, які згідно з розділу IV Кодексу обкладаються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.
Окрім того, п. 179.4 Кодексу визначає коло осіб, які звільняються від обов’язку подання податкової декларації.
Платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації в таких випадках:
а) незалежно від виду й суми отриманих доходів платниками податку, які:
- є малолітніми/неповнолітніми чи недієздатними особами й водночас перебувають на повному утриманні інших осіб (у т.ч. батьків) і/або держави станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні чи ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) у решті випадків, визначених р. IV ПКУ.

Визначено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель

Новокаховське управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, який використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0.
Окрім того, з 1 січня 2019 року набув чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 №552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення».
Розмір нормативної грошової оцінки одного гектара сільськогосподарських угідь, згідно з положеннями Закону України «Про державний земельний кадастр» та Закону України «Про оцінку земель», підтверджується Витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Більш детальна інформація щодо визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель викладена у листі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 04.01.2019 №22-28-0.22-125/2-19.

До уваги платників податків!

Державна фіскальна служба України з метою однозначного тлумачення законодавства надає роз'яснення щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) за 2018 рік та подання річної звітності з єдиного внеску фізичними особами - підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування.
Фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464), визначено платниками єдиного внеску.
Обов'язки платників єдиного внеску регламентовано частиною другою статті 6 Закону № 2464, згідно з приписами якої платник єдиного внеску зобов'язаний:
своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;
подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством.
Щодо розрахунку мінімального та максимального страхового внеску, що має сплачуватись фізичними особами - підприємцями за 2018 рік
Законодавством про єдиний внесок визначено єдині умови щодо сплати єдиного внеску у розмірі не меншому за розмір мінімального страхового внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску як для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, так і для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування.
Відповідно до норм пунктів 4 та 5 частини першої статті 1 Закону №2464:
мінімальний страховий внесок - це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця;
максимальна величина бази нарахування єдиного внеску - максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює п'ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Згідно з нормами частини п'ятої статті 8 Закону № 2464 єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.
Законом України від 07 грудня 2017 року № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (далі - Закон № 2246) було визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2018 року становить 3723,00 гривні.
Враховуючи розмір єдиного внеску (22 відс.) та норми Закону № 2246 максимальна величина бази нарахування єдиного внеску у 2018 році становила - 55845,00 грн. (3723,00 х 15).
Оскільки єдиний внесок сплачується лише з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, яка встановлена законодавством, то максимальна сума єдиного внеску, яку можуть сплатити вказані платники єдиного внеску на місяць, у 2018 році складає 12285,90 грн. (55845,00 х 22 відсотки).
Мінімальна сума єдиного внеску на місяць для фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, у 2018 році складала 819, 06 грн. (3723,00 х 22 відсотки).
Щодо строків та порядку подання Звіту згідно з додатком 5 до Порядку фізичними особами - підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та відображення нарахованих сум єдиного внеску у цьому Звіті
Відповідно до пункту 2 розділу III Порядку фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.
Звітним періодом є календарний рік.
Згідно з нормами пункту 14 розділу II Порядку, якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день.
Граничним терміном подання Звіту фізичними особами - підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, є 11 лютого 2019 року, оскільки граничний термін подання Звіту припадає на 09 лютого 2019 року (субота), то враховуючи приписи пункту 14 розділу II Порядку, граничним терміном подання Звіту за 2018 рік буде 11 лютого 2019 року (понеділок).
У разі, якщо Вами подано Звіт без врахування роз’яснення ДФС України, Новокаховська ДПІ Новокаховського управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі пропонує Вам до 12 лютого 2019 подати до органу доходів і зборів виправлену у відповідності до законодавства звітність з єдиного внеску (додаток 5 таблиця 1).
Обов'язок платника єдиного внеску подавати звітність за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством, передбачено пунктом 4 частини другої статті 6 Закону № 2464.
Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 16 розділу II Порядку).
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, інших відомостей, передбачених Законом № 2464, фізичні особи - підприємці несуть фінансову відповідальність відповідно до статті 25 Закону № 2464 та адміністративну відповідальність відповідно до статті 165 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Змінено форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Новокаховське управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», який набрав чинності 18.01.2019 року, викладено у новій редакції форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Також уточнено, що Декларація подається до фіскальної служби за місцезнаходженням об’єкта (об’єктів) оподаткування, тобто за основним та/або неосновним місцем обліку.
Нагадуємо, що платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суми податку станом на 01 січня поточного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо новостворених (нововведених) об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Наказ №897 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.01.2019 №5.


Новокаховське управління ГУ ДФС
у Херсонській області, Автономній Республіці
Крим та м. Севастополі


Навигация

Источники:
Информация размещенная на сайте предоставлена Исполнительным комитетом Новокаховского городского совета или взята из открытых источников.

Поддержка:
Поддержку сайта осуществляет предприятие "Программист" г.Новая Каховка.

Предложения:
Ваши пожелания, предложения по улучшению работы сайта, а также сообщения об ошибках оставляйте в "книге жалоб и предложений"

Разделы сайта:
Главная | О Городе | Власть | Бизнес | Общество | Реклама на сайте | Помощь | Подписка на новости | О нас | Книга жалоб и предложений | Карта сайта

Наши партнеры:
www.kahovka.net | programmer.com.ua

Статистика

© 1997-2019 The 9th Reality Creative Group
© 2005-2019 Новокаховский горисполком
Все права защищены

Разработка вэб-сайта:
programmer.com.ua

Использование материалов novakahovka.com.ua разрешается при условии ссылки (для интернет - изданий гиперссылки) на novakahovka.com.ua

Материалы отмеченные знаком ® публикуются на правах рекламы