Новая Каховка | 20 Мая 2018
Українською мовою

Новая Каховка

Сайт территориальной громады города Новая Каховка

2018-03-06 » Новости

» Як працює захист прав споживачів

Як працює захист прав споживачів

Деякі з вас мають зізнатися, що належать до пасивних споживачів, не пишуть негативних відгуків в книгу скарг, не вимагають зустрічі з адміністратором магазину чи ресторану, і, тим паче, не звертаються до державних органів через неякісний товар чи послугу. Більшість споживачів намагаються відстояти свої права та все ж таки вирішують поскаржитись. Справа в тому, що працюючи не один рік в інспекції, ми постійно пропануємо знайомим, співробітникам і насамперед відвідувачам купувати офіційно ввезену техніку із фіскальним чеком, яка підлягає гарантійному обслуговуванню та має необхідні документи підтвердження якості, адже саме на цю продукцію приходиться більший відсоток скарг. Саме тому, коли в магазині вам відмовляють зробити заміну несправного товару, який був придбаний офіційно з фіскальним чеком, ви можете відстояти свої права за допомогою Новокаховської інспекції у справах захисту прав споживачів або Держпродспоживслужби України, до компетенції якої в тому числі належать і питання захисту прав споживачів. І лише впевненим в своїй правоті це вдається!
Наприкінці січня 2018 року Дмитро К. придбав телевізор, вартістю майже 18тис.грн. Звісно звернувся до офіційного дистриб’ютора обраної торгівельної марки, а не став робити замовлення в інтернет-магазині. До телевізору придбав приставку для перегляду програм через Wi-Fi. Однак ані через приставку ані через кабель телевізор працювати відмовлявся. Споживач звернувся до магазину з вимогою повернути за товар гроші, але отримав відмову від адміністрації (Довідково: Протягом перших чотирнадцяти днів споживачі мають право повернути придбаний товар до магазину без будь-яких причин).
Зважаючи на таку ситуацію, Дмитро написав скаргу в Держпродспоживслужбу України. Шаблон скарги знайшов в інтернеті, проаналізував статті 4, 6, 7, 8 та 15 Закону України «Про захист прав споживачів», детально описав ситуацію та зазначив, які саме статті Закону, на його думку, були порушені. Зокрема, скаржився на те, що йому відмовили у заміні телевізору або поверненні коштів (стаття 8 Закону, в частині прав споживача в разі придбання товару з істотним недоліком), а також на те, що його фактично ввели в оману щодо можливостей роботи пристрою через приставку(стаття 15 Закону, в частині надання інформації про умови та правила ефективного і безпечного використання продукції), додав до скарги копію звернення в магазин та їх відписку. Більше того, обладнання не супроводжувалось інструкцією з використання чи іншою корисною для споживача інформацією державною мовою, передбаченою статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів».
В результативній частині скарги Дмитро звернувся з проханням: - обміняти або повернути гроші за придбаний телевізор, - в разі доречності, здійснити позапланову перевірку магазину на дотримання ними вимог законодавства, - інформувати споживача про результати розгляду скарги.
За наступний місяць від Держпродспоживслужби надійшло декілька листів. Спочатку у них йшлося про те, що для всебічного розгляду звернення необхідно провести позапланову перевірку, згоду на яку має дати Мінекономрозвитку України, далі інформували щодо того, що таку згоду вони отримали, і нарешті дали знати, що планують вийти на перевірку.
Через декілька днів після отримання останнього листа, Дмитру зателефонували з магазину та запропонували отримати за телевізор сплачені кошти, адже сервісний центр зробив заключення, що він не підлягає ремонту та запропонував обміняти його на новий!
Поки що Дмитро не отримав фінального листа від Держпродспоживслужби стосовно розгляду звернення. Цілком можливо, що магазин був змушений не лише повернути гроші за телевізор, а й сплатити штраф та до того ж змушений надрукувати інструкції українською мовою і нанести на товар необхідне маркування. Думаємо, що таке стягнення було б справедливим і стало б запорукою того, що наступного разу магазин добросовісно виконає всі свої зобов’язання щодо гарантійного ремонту.
Який висновок? Споживачам, необхідно частіше та завзятіше відстоювати свої права. Необхідно змінити стереотип щодо того, що скаржитись – це погано, а з державними органами взагалі краще не зв’язуватись, адже тільки витратиш купу часу та нервів. Тільки так ми зможемо змінити щось на краще в нашій країні. Адже, якщо мільйони пересічних українців кожного дня будуть відстоювати свої права жити достойно, наше життя та майбутнє держави набагато швидше зміняться на краще!
Що стосується захисту прав споживачів, то для всіх тих, хто прислухається до поради, наводимо коротку інструкцію стосовно того, що робити, куди і як саме звертатись задля ефективного захисту своїх прав.
1. Купуючи товар, попросіть фіскальний чек, особливо це стосується побутової техніки, яка з 7 травня повинна продаватись виключно із фіскальним чеком (Постанова Уряду №506). За інформацією Держпродспоживслужби в переважній більшості випадків вони не можуть розглянути скаргу та притягнути порушника до відповідальності саме у зв’язку із відсутність фіскального чеку.
2. У разі, якщо в магазині менеджер із сервісного обслуговування на словах відмовляє вам у здійсненні гарантійного обслуговування, а при цьому ви відчуваєте, що він не правий, обов’язково напишіть письмову заяву зі змістом вашого проханням, зареєструйте в магазині та зніміть копію.
3. Отримавши відмову від магазину в письмовій формі, можна починати писати скаргу в Новокаховську інспекцію у справах захисту прав споживачів (далі НІЗПС) або до Держпродспоживслужби. До скарги треба прикласти копію вашого звернення в магазин та їх відмову, а також копію фіскального чеку та/або іншого документу, що засвідчує факт здійснення купівлі товару. Приклади оформлення скарг можна знайти у великій кількості в інтернеті або безпосередньо в НІЗПС. Інформацію щодо адреси та контактів Держпродспоживслужби можна знайти на їхньому сайті.
4. Саму скаргу краще відправити рекомендованим листом, це коштує трішки дорожче, зате дає гарантію того, що ваше звернення десь не загубиться.
5. Чекайте, і навіть якщо ваше звернення з якихось причин не буде задоволене, ви зможете із впевненістю сказати, що використали всі засоби для захисту своїх прав, а ми вам в цьому допоможемо.


Інспекція у справах
захисту прав споживачів


Навигация

Источники:
Информация размещенная на сайте предоставлена Исполнительным комитетом Новокаховского городского совета или взята из открытых источников.

Поддержка:
Поддержку сайта осуществляет предприятие "Программист" г.Новая Каховка.

Предложения:
Ваши пожелания, предложения по улучшению работы сайта, а также сообщения об ошибках оставляйте в "книге жалоб и предложений"

Разделы сайта:
Главная | О Городе | Власть | Бизнес | Общество | Реклама на сайте | Помощь | Подписка на новости | О нас | Книга жалоб и предложений | Карта сайта

Наши партнеры:
www.kahovka.net | programmer.com.ua

Статистика

© 1997-2018 The 9th Reality Creative Group
© 2005-2018 Новокаховский горисполком
Все права защищены

Разработка вэб-сайта:
programmer.com.ua

Использование материалов novakahovka.com.ua разрешается при условии ссылки (для интернет - изданий гиперссылки) на novakahovka.com.ua

Материалы отмеченные знаком ® публикуются на правах рекламы