Новая Каховка | 16 Декабря 2017
Українською мовою

Новая Каховка

Сайт территориальной громады города Новая Каховка

2017-11-27 » Новости

» Захисти себе від порушень прав споживача щодо отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації

Захисти себе від порушень прав споживача щодо отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації

На адресу інспекції у справах захисту прав споживачів звернулись підприємці міста з проханням пояснити правомірність контролюючої служби вимагати дотримання начебто змінених вимог по оформленню куточка споживача з урахуванням нововведень та чи е таки зміни взагалі.
По-перше: вимоги, які прямо зобов’язують розмістити певну інформацію в куточку споживача, закріплені в Законі “Про захист права споживачів” від 01.12.2005 р. № 3161-IV (далі – Закон ) і Порядку, затвердженому постановою КМУ від 15.06.06 р. № 833 (далі – Порядок № 833), а Закон повинні виконувати всі суб’єкти господарювання, які торгують уроздріб, у тому числі і фізичні особи-підприємці.
По-друге, покупці у вашому магазині також розраховують на реалізацію свого права отримувати інформацію відразу на місці.
По-третє, наявність у магазині на відкритому і доступному місці інформації про продавця, а також нормативних актів, правил торгівлі та інших важливих документів говорить про вашу повагу до покупців і викликає довіру до вас як до продавця, який торгує на законних підставах і нічого не приховує.
Стаття 4 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантує, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Більш детально право споживача на інформацію зазначено в ст. 15 Закону.

В куточку споживача обов’язково розміщується

Пункт 10 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення» всі суб’єкти господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібно-роздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо), повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація:
- про найменування власника або уповноваженого ним органу;
- найменування та адресу виробника і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від покупця, а також проводить ремонт, технічне обслуговування, якщо цим не займається продавець;
- книга відгуків та пропозицій,
- адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
- розміщення торговельного патенту, ліцензії,
- Закон України «Про захист прав споживачів»,
- а також в залежності від сфери діяльності суб’єкта господарювання відповідні правила продажу — Правила продажу непродовольчих товарів або Правила продажу продовольчих товарів, або Правила побутового обслуговування населення.
Якщо підприємство надає послуги населенню, то куточок споживача повинен додатково мати:
-зразки матеріалів та виробів;
-ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби;
-перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;
-гарантійні зобов’язання виконавця послуг;
-інформація про працівників, які обслуговують замовників, перелік категорій громадян, які користуються пільгами.
Відсутність куточка споживача або не належне його оформлення контролюючі органи (Держспоживінспекція на підставі ст. 244-4 КУпАП) прирівнюють до порушення правил торгівлі, за яке згідно зі ст. 155 КУпАП передбачено штрафи від 1 до 10 НМДГ (від 17 грн. до 170 грн.), а за повторне порушення протягом року – від 5 до 27 НМДГ (від 85 грн. до 459 грн.) І це остання причина для того, щоб віднестися до оформлення куточка споживача серйозно.
Як бачите нічого нового не вимагається. Як і раніше всі інші відомості щодо сертифікатів відповідності, посвідчень якості, ветеринарних документів на товар; дані про ціну; вимоги про умови зберігання товару, інформації по оформленню продавців, санітарні вимоги до торгового процесу та іншу інформацію споживач отримує лише на вимогу і розміщувати її в куточку не потрібно.
І не забувайте, що ви також є покупцем, коли приходите до іншого магазину, і в разі виникнення спірних питань маєте право негайно отримати на них відповіді «на місці». Саме це ваше право реалізоване іншим продавцем, який розмістив потрібну вам інформацію в місці здійснення покупки.
Наостанок хочу зазначити, що наявність кутка споживача із наявною інформацією про власника та товар – лиш підкреслять відкритість та порядність продавця.


Інспекція у справах
захисту прав споживачів


Навигация

Источники:
Информация размещенная на сайте предоставлена Исполнительным комитетом Новокаховского городского совета или взята из открытых источников.

Поддержка:
Поддержку сайта осуществляет предприятие "Программист" г.Новая Каховка.

Предложения:
Ваши пожелания, предложения по улучшению работы сайта, а также сообщения об ошибках оставляйте в "книге жалоб и предложений"

Разделы сайта:
Главная | О Городе | Власть | Бизнес | Общество | Реклама на сайте | Помощь | Подписка на новости | О нас | Книга жалоб и предложений | Карта сайта

Наши партнеры:
www.kahovka.net | programmer.com.ua

Статистика

© 1997-2017 The 9th Reality Creative Group
© 2005-2017 Новокаховский горисполком
Все права защищены

Разработка вэб-сайта:
programmer.com.ua

Использование материалов novakahovka.com.ua разрешается при условии ссылки (для интернет - изданий гиперссылки) на novakahovka.com.ua

Материалы отмеченные знаком ® публикуются на правах рекламы